Wednesday, November 17, 2010

tabah + sabar + redha = hikmah

Setiap kali sesuatu yang kurang baik terjadi kepada kita, pastinya ia adalah satu hikmah. Dari pengalaman saya, sekiranya ada orang mengambil kesempatan keatas diri kita, saya yakin yang tak lama lagi Allah akan memberi ganjaran yang amat lumayan kepada kita sekiranya kita redha kejadian itu. Dan sememangnya itu yang terjadi- berkali-kalinya pada saya!

So, sekiranya ada orang take advantage of you, put your chin up and smile. Sabar dan redha atas kejadian itu kerana tak lama lagi, anda akan mendapat pulangan yang berkali-kali ganda! Yezzaa!

Walaupun bertalu-talu negative things happened to me, saya masih boleh senyum… happy… dan tak pun effected dengan perkara-perkara negatif tersebut. Bila kita positif, kita akan menarik perkara-perkara positif kepada kita… ni yang mat salleh sebut “Law of Attraction”.

Tetapi, dalam Al Quran dah lama sebut mengenai ini untuk kita bersabar & redha, pasti akan dapat hikmahnya!

dugaan demi dugaan datang menimpa saya.. hanya Allah yang tahu bagaimana rasa hati saya ketika ini.. mungkin betul kata orang yang kerana duit manusia lupa persaudaraan mahupun persahabatan.. saya mengakuinya.. sekarang ini saya cuma berharap agar saya dapat menghalalkan setiap apa yang "mereka" telah ambik hak saya.. mungkin duit itu hak saya tetapi Allah dah tetapkan semua duit itu tidak akan kembali kepada saya.. saya harus redha..

Allah swt works in mysterious ways. Satu hari, kita akan diuji dengan pelbagai ujian yang AMAT berat, satu hari lagi boleh memberi ganjaran yang berlipat kali ganda. Janji, kita kena sentiasa sabar & redha… pasti hikmahnya akan diberikan! For sure… guaranteed!

p/s : So, pesanan terakhir saya, tak kira apa sahaja yang terjadi kepada kita, bersabar sepenuh hati… dan redha sepenuh hati (bukan berlakon sabar & berlakon redha)… you must really feel it in your heart! Pastinya pulangan yang lebih lumayan akan diberikan-Nya!

Now that’s the real meaning of “Law of Attraction”. Eat your heart out “The Secret”!

No comments:

Post a Comment