Monday, July 19, 2010

MeRaJuK

Merajuk…… huhu


Isu kali ini timbul bukan kerana aku yang suka merajuk (betul ke??), cuma aku terfikir..Korang rasa best ke kalau merajuk orang pujuk..atau kalau kena pujuk orang yang merajuk?


Pada aku bila aku diam atau merajuk aku tak perlukan orang memujuk cuma berikan masa untuk aku cool kembali dan fikirkan perbuatan aku tu betul atau tidak. Tapi aku nak la someone istimewa dalam hidup aku pujuk aku bila aku merajuk. Biar aku diam macam mana pun, aku harap “beliau” tidak putus asa memujuk aku.


Dalam family aku takde istilah pujuk-pujuk ini. Parent aku akan biarkan aku dok sorang-sorang dalam bilik dan fikir betul-betul adakah tindakan aku tu salah atau betul. Tiada layanan istimewa untuk mereka yang kuat merajuk dalam family aku. Cuma adik aku la selalu akan cuba buat lawak bodonya untuk buat aku gelak.. sayang adik =)


Hasilnya sehingga sekarang bila terniat di hati aku nak merajuk aku akan terus berfikir kesannya bukan sahaja pada aku tapi pada orang lain. Kesian mereka melayan angin aku yang tak menentu ni. Terima kasih kepada parent aku kerana tidak menjadikan rajukan dan pujukan sebagai tabiat dalam hidup seharian aku.


Tetapi aku ingin meminta maaf kepada “beliau” sebab aku sering kali merajuk atas perkara-perkara yang kecil sahaja. Terima kasih sebab tidak jemu melayan keranahku.


Aku nak bagi sedikit pesanan kepada mereka yang bergelar lelaki. Perempuan memang suka merajuk tapi sebenarnya bukanlah mereka 100% berharap korang akan tunaikan permintaan mereka atau melayan mereka macam puteri. Cuma mereka harapkan korang bagi perhatian dan mempertimbangkan permintaan sahaja.


Jangan sesekali korang tinggalkan pasangan korang masa mereka merajuk. Sebabnya korang perlu tahu, seorang wanita ini dicipta dari rusuk yang paling bengkok.. adakalanya hatinya begitu marah atau akan membuat korang marah. Maka korang kena ketahuilah bahawa saat itu seorang wanita mengkehendaki korang menasihatinya dengan baik dan berhikmah. Sesungguhnya hati seorang wanita penuh dengan kelembutan.


Tapi korang jangan cuba untuk luruskan, kerana mungkin ia akan patah. Namun jangan pula korang membiarkan begitu saja kerana akan selamanya mereka salah. Korang tenanglah hadapi dan tersenyumlah, tataplah mata dan tenang kan mereka, nescaya korang akan menemukan mereka tersungkur menangis di pangkuan korang. Maka ketika itu korang dah berjaya memiliki hati seorang wanita itu.


Khas untuk "beliau" aku ingin menyatakan kebahgiaanmu adalah kebahgiaanku jua, kesedihanmu adalah kesedihan aku jua.


No comments:

Post a Comment